Środa , 17 Kwiecień 2024

Apple wraz z aktualizacją iOS wprowadza nowe zasady prywatności

   27.04.2021
Użytkownicy Facebooka i innych witryn posiadających trackery reklamowe, którzy są właścicielami iPhone'ów, wkrótce staną przed ważną decyzją dotyczącą ich prywatności w Internecie. Będą musieli zdecydować czy chcą udostępniać serwisom i witrynom dane, które będą następnie wykorzystywane przez te podmioty, do „śledzenia” ich w internecie.
Apple chce bardziej zadbać o prywatność użytkowników iPhone'ów

O tym, że Apple planuje mocniej zadbać o prywatność użytkowników sprzętu z logo nadgryzionego jabłka mówiło się w branży od wielu miesięcy. Ta chwila nadeszła wraz z aktualizacją iOS – wprowadzono bowiem zasadę osobnej zgody użytkownika na tracking reklamowy, który wcześniej odbywał się często bez jego wiedzy (zgoda była wyrażana przy akceptacji regulaminów, których prawie nikt nie czyta).

Facebook poprosi użytkowników iPhone’ów o zgodę na śledzenie reklamowe

Wczoraj Facebook poinformował, że zacznie wprowadzać nowy monit, który poprosi użytkowników, którzy zaktualizowali system operacyjny swojego iPhone’a lub iPada do nowej wersji 14.5, o zezwolenie tej sieci społecznościowej na śledzenie ich działań w innych aplikacjach i witrynach internetowych. Gigant społecznościowy, oraz  inne serwisy i aplikacje tego typu, muszą wprowadzić tę zmianę w ramach  iOS 14.5, który Apple opublikował w poniedziałek.

Rzecznik Facebooka w specjalnym oświadczeniu poinformował, że „już dziś zaczniemy udostępniać monit użytkownikom iOS 14.5, ale będziemy go udostępniać w ciągu kilku tygodni, więc nie wszyscy uprawnieni użytkownicy zobaczą je od razu”.

iOS 14.5

Apple zapewnia: to większa kontrola nad własnymi danymi

Co ciekawe, wcześniej Facebook publicznie sprzeciwiał się planom Apple w sprawie tej zmiany, zarzucając producentowi iPhone’ów o wykonanie posunięcia, które, jak twierdził, zaszkodzi szczególnie małym firmom, które polegają na ukierunkowanych reklamach, aby bardziej efektywnie docierać do nowych klientów. Tymczasem Apple twierdzi, że wprowadza tę funkcję po to, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad swoimi danymi i pełniejszą ochronę prywatności w internecie.  

Źródło: Cnet

 

KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane