Sobota , 27 Lipiec 2024

Nowy Hummer EV. Elektryczny mocarz, którego akumulator waży więcej niż kompaktowe auto

   18.02.2022
General Motors jest już gotowe do debiutu swojego elektrycznego Hummera. W związku z tym musiało przesłać amerykańskiej agencji ochrony środowiska (EPA) trzymane do tej pory w tajemnicy parametry nadchodzącego megaauta. Liczby robią wrażenie.
Elektryczna wersja Hummera jest równie imponująca co poprzednie

Hummer to marka legenda, drogowe ucieleśnienie american dream. Już samym swoim wyglądem i gabarytami auta te wzbudzały respekt. Z Hummera korzystał między innymi Arnold Schwarzenegger, co tylko podkreślało jego sceniczny image twardziela. Kiedy jednak za oceanem zaczęto zwracać większą uwagę na kwestie ochrony środowiska, drogowe monstra jakimi są Hummery zaczęły popadać w niełaskę – krytykowano je za zbyt duże zużycie paliwa, a tym samym nadmierną emisję spalin. W tej sytuacji produkujący je koncern GM miał do wyboru dwie drogi – porzucić znaną markę, albo, co ostatecznie nastąpiło, wyprodukować – ku zaskoczeniu komentatorów – wersję elektryczną.

Hummer EV - wnętrze

Akumulator Hummera EV będzie ważyć 1,3 tony

W związku z tym, że pierwsze wielkie elektryki trafią do odbiorców już niebawem, koncern musiał zgodnie z amerykańskim prawem ujawnić pełną specyfikację nadchodzących aut, tym samym trafiła ona do mediów. Wygląda ona równie imponująco – przynajmniej pod względem rozmiarów i wagi – jak w przypadku benzynowego odpowiednika. Masa własna nowego pojazdu ma wynieść ponad 4 tony, z czego aż 1,3 tony to sam akumulator. To nie pomyłka, tylko bateria nowego Hummera EV ma ważyć tyle, co przeciętne auto średniej klasy w Europie. W parze z wagą idzie też moc akumulatora: jego użyteczna pojemność wyniesie 212,7 kWh, czyli 2 razy więcej niż w też przecież dużym elektrycznym BMW iX 50. Wyposażenia auta, jak na takiego krążownika szos przystało będzie oczywiście luksusowe. Nie zabraknie tam żadnych najnowszych rozwiązań, zarówno pod względem bezpieczeństwa jak i wygody użytkowników.

Hummer EV

530 km zasięgu na jednym ładowaniu

Niestety zawiodą się ci, którzy sądzą, że tak wielki, 1,3-tonowy akumulator przełoży się na ponadprzeciętny zasięg tego pick-upa. Owszem, będzie on spory, wyniesie bowiem ponad 530 km, jednak liderem rynku Hummer EV z pewnością w tym aspekcie nie będzie. Wynika to z prostej przyczyny – nowa maszyna będzie przepotężna, a to pochłonie ogromne ilości prądu. Łączna moc silników elektrycznych wyniesie prawie 1000 koni mechanicznych, a auto w specjalnym trybie na rozpędzenie się do 100 km/h ma potrzebować zaledwie 3 sekund.

General Motors Hummera EV First Edition wycenił na 110 295 dolarów, jednak w planach są też modele o nieco słabszych parametrach, wygląda więc na to, że wkrótce pojawią się też tańsze, bardziej dostępne i zapewne lżejsze wersje tego superauta.

Źródło: GMC/GeneralMotors

 

KOMENTARZE (23) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane