Piątek , 07 Październik 2022

Aplikacje do zarządzania czasem - 6 najlepszych

   07.04.2022
Zapanowanie nad własnym czasem wbrew pozorom nie jest prostym zadaniem, zwłaszcza jeśli wykonujemy zadania wymagające skupienia a wszystko wokół nas mocno rozprasza. Jest jednak prosty sposób na to, by później nie trzeba było nadganiać spraw w szaleńczym tempie – to przydatne aplikacje do kontroli zarządzania czasu. Oto 6 najbardziej funkcjonalnych.
Z aplikacjami do zarządzania czasem nie trzeba będzie gonić terminów

Aplikacje do zarządzania czasem mogą się niebawem okazać bardzo przydatne. Gospodarka wraca do życia, część z nas po wielotygodniowym okresie przymusowej kwarantanny wraca do biur, gdzie trzeba będzie się odnaleźć po tym bardzo długim okresie przebywania w domu. Pomocne mogą się okazać aplikacje, które umożliwiają precyzyjne rozłożenie zadań i zapanowania nad czasem.

Nozbe

Pomysłowa aplikacja dostępna zarówno na telefony komórkowe jak i komputery, której zadaniem jest pomoc przy wykonywaniu zadań tak by wyrobić się w czasie. W tym celu tworzy się listy rzeczy do zrobienia, którym nadaje się finalną datę wykonania. Poszczególnym zagadnieniom można nadać priorytety. Dzięki tej aplikacji możliwa jest także współpraca grupowa – umożliwia ona bowiem współdzielenie projektów, dodawanie komentarzy. Program pozwala też na zapisywanie powtarzalnych projektów i tworzenie z nich przydatnych szablonów. Aplikacja jest dostępna zarówno w wersji darmowej jak i płatnej.

Trello

Ta aplikacja pomaga w doprowadzeniu ważnych (zarówno zawodowych jak i osobistych) spraw do końca. Program pozwala na tworzenie tablic, list oraz kart w których łatwiej zorganizować to nad czym właśnie pracujemy, zwłaszcza, że możemy do nich dodać datę ważności. Dzięki aplikacji można stworzyć chociażby precyzyjny plan działania. Dokumenty te można następnie udostępniać znajomym i współpracownikom, można w nich także przypisywać zadania – zarówno sobie jak i innym osobom. Trello pozwala na dodawanie komentarzy, załączanie plików z Google Drive i Dropbox. Aplikacja jest bezpłatna.

Rescue Time

Jest to cała platforma, łącznie z wtyczką do przeglądarki której zadaniem jest monitoring czasu, który przeznaczamy na wykonywanie zadań. Aplikacja tworzy przejrzyste raporty na temat tego kiedy nasza praca jest efektywna, a w jakich momentach marnujemy czas. Dzięki tym raportom można sprawdzić co nas najbardziej rozprasza a potem stworzyć alerty, które przypominają o ważnych terminach i obowiązkach. Dzięki wtyczce do przeglądarki internetowej można nawet zablokować rozpraszające nas witryny internetowe. Rescue Time jest płatne, oferuje natomiast darmowy okres próbny.

TMetric

To zaawansowana aplikacja i usługa śledzenia czasu pracy dla specjalistów IT i firm. Jest tak skonstruowana, aby wszelkie czynności można było rozpocząć jak najszybciej, a resztę skonfigurować później. Pozwala na śledzenie zadań z wielu systemów, umożliwia zarządzanie projektami za pomocą jednego kliknięcia. Dzięki TMetric można kategoryzować czas spędzony nad poszczególnymi zadaniami, tworzyć dokładne raporty a nawet monitorować pracę całego zespołu ludzi w Internecie.

Evernote

Aplikacja ta co prawda nie monitoruje czasu i jakości naszego skupienia, ale pozwala robić bardzo przydatne notatki, co z pewnością przełoży się na oszczędność czasu w przyszłości. To prawdziwy kombajn – pozwala na tworzenie notek pisemnych, głosowych, dzięki tej aplikacji można tworzyć wycinki z artykułów w Internecie (na których łatwo możemy później nanosić własne komentarze). Aplikacja pozwala na import dokumentów w formacie PDF, możesz też dzięki niej gromadzić paragony i rachunki z zakupów, a potem w razie potrzeby łatwo je wydrukować.

Kalendarz Google

Ten darmowy organizer od Google wcale nie ustępuje płatnej konkurencji. To nie tylko cyfrowy kalendarz - aplikacja umożliwia zapraszanie innych osób na spotkania, przypomina o zaplanowanych wydarzeniach i aktywnościach, pozwala śledzić ich postępy. Ważną funkcją jest tworzenie wielu kalendarzy, które następnie można na siebie nakładać – to rozwiązanie pozwala na łatwe zestawianie zadań poszczególnych osób w większych zespołach i eliminowanie ewentualnych kolizji. Dodatkowo w aplikacji na smartfony użytkownik ma możliwość definiowania własnych celów, dla których można wybrać częstotliwość, czy optymalny zakres czasowy.

Tomasz Sławiński

KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane