Czwartek , 28 Marzec 2024

Netflix planuje tańsze abonamenty, ale z reklamami

   20.04.2022
Choć Netflix przez dłuższy czas zapowiadał, że nie wprowadzi reklam do swojego serwisu VOD, wygląda na to, że firma zmieniła zdanie i zamierza oferować klientom nowe, tańsze abonamenty, w których w trakcie filmów będą mogły się pojawiać materiały promocyjne.
W zamian za wyświetlanie reklam pojawi się opcja tańszej subskrypcji. Fot. Unsplash

O planach wprowadzenia reklam do serwisu poinformowaÅ‚ media przedstawiciel giganta, Reed Hastings, który przy okazji prezentacji wyników finansowych firmy za ostatnie kwartaÅ‚y wspomniaÅ‚, że Netflix pracuje obecnie nad specjalnÄ… ofertÄ… nowych subskrypcji dla tych osób, które chciaÅ‚yby wydać mniej na abonament ale jednoczeÅ›nie nie bÄ™dÄ… przeszkadzać im bloki reklamowe.

Reklamy majÄ… sens?

Co ciekawe, sam przedstawiciel Netflixa powiedziaÅ‚, że woli proste subskrypcje, w których za konkretnÄ… opÅ‚atÄ™ dostajemy to, że reklam w ogóle nie ma. Jednak zaraz dodaÅ‚, że sÄ… osoby, dla których sens może mieć niższa opÅ‚ata w zamian za wprowadzenie treÅ›ci reklamowych i dlatego jego firma pracuje nad takim rozwiÄ…zaniem. NajwiÄ™kszy na Å›wiecie serwis z wideo na żądanie wprowadzi owe nowe pakiety prawdopodobnie „w ciÄ…gu roku lub dwóch”.

Netflix po raz pierwszy od 10 lat traci użytkowników

Tymczasem komentarze w sieci sugerujÄ…, że dziaÅ‚ania Netflixa wcale nie muszÄ… wynikać w wyjÄ…tkowej troski o portfele klientów. Z opublikowanych danych wynika, iż firma po raz pierwszy od wielu lat zaczęła tracić użytkowników – w pierwszym kwartale 2022 z subskrypcji zrezygnowaÅ‚o aż o 200 tys. osób wiÄ™cej niż jÄ… wykupiÅ‚o.

Netflix

Sam Netflix za taki obrót spraw obwinia przede wszystkim wspóÅ‚dzielenie kont miÄ™dzy użytkownikami, którzy w ten sposób, obchodzÄ…c regulaminy obniżajÄ… wÅ‚asne koszty. Na 222 miliony aktywnych, pÅ‚acÄ…cych użytkowników przypada aż 100 milionów takich, którzy wspóÅ‚dzielÄ… konta. Kolejne przyczyny to wojna za naszÄ… wschodniÄ… granicÄ…, oraz ograniczenia techniczne, które majÄ… blokować ekspansjÄ™ serwisu na nowe rynki.

W konsekwencji firma musi szukać nowych rozwiÄ…zaÅ„, zwÅ‚aszcza, że podobne pomysÅ‚y z powodzeniem wdrożyli jej gÅ‚ówni konkurenci w USA, np. Hulu czy HBO. Przy okazji firma zapowiedziaÅ‚a, że nie zamierza Å›ledzić swoich użytkowników w celu targetowania potencjalnych reklam, co odróżni go od konkurencji.

Dla klientów to dobra informacja, gdyż zwiÄ™kszy możliwoÅ›ci wyboru i otworzy kolejne opcje.

ŹródÅ‚o: Netflix

 

KOMENTARZE (9) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane