Środa , 23 Czerwiec 2021

Netflix zakaże dzielenia konta ze znajomymi?

   15.03.2021
Amerykański gigant streamingowy rozpoczął testowanie nowej funkcji, która w jego zamierzeniu ma wyeliminować współdzielenie kont między użytkownikami, którzy nie mieszkają w jednym gospodarstwie domowym.
Netflix testuje funkcję, która w przyszłości utrudni współdzielenie konta

Konta w serwisie Netflix, zwłaszcza te premium, pozwalają na jednoczesne oglądanie filmów i seriali w wysokiej jakości na kilku urządzeniach. Ponieważ wiele osób nie ma takiej potrzeby, na przykład mieszka sama lub posiada w domu tylko jedno urządzenie, na którym można odtwarzać zasoby Netflixa, istnieje dość powszechna praktyka dzielenia się kontem ze znajomymi czy rodziną. Grupa osób wspólnie opłaca abonament, po czym każdy korzysta z oferty nadawcy w swoim domu. Amerykańska grupa analityczna Magid szacuje, że nawet 1/3 kont w serwisach streamingowych jest obecnie współdzielona pomiędzy osobami, które nie mieszkają razem.

Netflix nie lubi współdzielenia kont

Netflixowi najwyraźniej takie praktyki nie odpowiadają i wolałby by każdy abonament przypadał na tylko jedno mieszkanie. Trudno się temu dziwić, firma traci bowiem pieniądze na grupowych zakupach abonamentu. Dopóki nie wpływało to na coroczne znaczne przyrosty liczby klientów, przymykano na to oko, ale po dość słabym pod tym względem poprzednim roku, firma postanowiła problemowi zaradzić.

Korporacja od kilku lat zapowiadała zresztą odpowiednie zmiany w regulaminach. Miało to działać na takiej zasadzie, by nie zniechęcać już posiadanych abonentów, ale nowych zmusić do osobnego zakładania kont, bez dzielenia się opłatami. Tamte zapowiedzi i zmiany najwyraźniej nie przyniosły pożądanego efektu, gdyż Netflix rewiduje sposób działania. Teraz zamiast udzielania „rad”, będzie sprawdzać, czy konta nie są nieprawidłowo współdzielone.

Testy funkcji kontrolującej współdzielenie

Na razie nowa „funkcja” jest całkiem niewinna i nie wpływa na możliwość dalszego oglądania. Polega ona na tym, że część użytkowników – po wybraniu współdzielonego konta - zaczęła otrzymywać na ekranach telewizorów komunikaty, w których dostawca prosi o potwierdzenie logowania kodem lub e-mailem. Na razie odmowa nie powoduje zablokowania usługi, ale nie wiadomo czy i jak długo taka furtka będzie istniała.

Regulamin Netflixa pozostaje w tej materii jednoznaczny. W punkcie 4.2 mówi bowiem, że: „Serwis Netflix oraz wszelkie treści oglądane przy jego użyciu są przeznaczone wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego i nie mogą być udostępniane żadnym osobom, które nie mieszkają z użytkownikiem w gospodarstwie domowym”.

Źródło: The Verge

 

KOMENTARZE (0) SKOMENTUJ ZOBACZ WSZYSTKIE

Najczęściej czytane