Niedziela , 23 Listopad 2025

Netflix rozważy wprowadzenie reklam?

  01-07-2019

Netflix, najpopularniejszy serwis streamingowy na świecie od dłuższego czasu boryka się z rosnącym zadłużeniem, które obecnie przekracza już 10 mld dolarów. Jedna z firm analitycznych – Instinet – wyliczyła, że panaceum na kłopoty nadawcy mogłoby się stać wprowadzenie reklam.

Netflix rozważy wprowadzenie reklam?
Czas wolnych od reklam serwisów streamingowych mija?

Netflix jest dziś największym serwisem streamingowym globu. Ma ponad 100 mln abonentów, właściwie na całym świecie, co więcej oferuje na tyle bogaty i zróżnicowany kontent, że stał się synonimem nowoczesnej, interaktywnej TV internetowej w ogóle. Jak się jednak okazuje, firma ma też spory dług, który zresztą z każdym rokiem rośnie, a obecnie przekracza już 10 mld dolarów. Firma, by utrzymać się na rynku (także w dobie rosnącej konkurencji) będzie musiała szukać sposóbów na pozyskanie dodatkowych dochodów. I tu z "pomocą" przychodzi jedna z firm analitycznych – Instinet, która wylicza ile Netflix mógłby zyskać na wprowadzeniu reklam.

Jak wyliczyli analitycy z firmy Instinet, Netflix gdyby zdecydował się na emisję bloków reklamowych, byłby w stanie zgarnąć na rynku ponad 1 mld dolarów dodatkowych przychodów rocznie. Byłoby to możliwe przy założeniu, żetelewizja ta wprowadza reklamy na zasadzie free-to-consumer w 2020 roku, a w 2021 roku baza użytkowników serwisu zwiekszyłaby się o co najmniej 25%.

Sam Netflix pozostaje bardzo sceptyczny wobec tego typu pomysłów. Choć firma nie zajęła stanowiska, trudno oczekiwać, by podmiot, która wyrósł właśnie na braku natrętnego marketingu, chciał go teraz wprowadzić. Gdyby w serwisie pojawiły się reklamy, firma mogłaby wręcz ucierpieć na tym wizerunkowo, a wielu użytkowników prawdopodobnie w ramach retorsji zrezygnowałoby z płatnej subskrypcji.

Firma analityczna, która przygotowała raport na ten temat, wylicza jednak korzyści: Przede wszystkim możliwość wprowadzenia znacznie niższego abonamentu w zamian za niezbyt długi blok reklamowy przed filmem lub odcinkiem serialu. Z przeprowadzonych badań ankietowych wynika jednak, że obecni klienci bardzo sobie cenią fakt iż w serwisie nie ma reklam. Czy takie rozwiązanie w ogóle jest brane pod uwagę, pokażą najbliższe miesiące.

Tomasz Sławiński

Subskrybuj
Powiadom o
0 Komentarze
Najstarsze
Najnowsze
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze




Najczęściej czytane

0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x